2018. március 15., csütörtök

Elmélkedések 55., avagy ékszerdivat a XIX században

Ékszerkészítőként ma nem a forradalomról írok, arról tanultunk is és sok minden található a neten is, aki el szeretne mélyedni benne. Engem az érdekelt, hogy főleg a XIX. sz. közepe tájékán milyen ékszereket viseltek a hölgyek. Arra gondoltam, attól kérek segítséget, aki élőben látta ezeket - Barabás Miklóstól. Íme néhány szép portréja az akkori hölgyekről Szerencsére megfestette az akkori díszes ruhákat és a csodás ékszereket is.











A képek sorrendje nagyjából időrendi, ahol ismert volt a festés ideje.
Látjuk, hogy ezeknek a ruháknak a kivágásához inkább a rövid, collier fazonú nyakláncokat viselték, bár előfordul az egészen hosszú gyöngysor is.
A nyakpánt, a szalag a kámea típusú medállal ma már elég régiesnek hat, és nem igazán visel senki nyakpánt és gyöngysor párost, nekünk már szerintem elég furcsának és soknak tűnik. Ám a többi ékszer nyugodtan viselhető lenne ma is. Nézd meg pl. a karkötőket vagy a fülbevalókat. Ilyen szempontból az ékszerfazonok nagyon időtállóak.
Neked melyik tetszik a legjobban? Viselnéd valamelyiket ma is? Írd meg egy megjegyzésben!

Örülök, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl: Tündrüs

Képek: Pinterest

1 megjegyzés:

horimarika írta...

A fülbevalók tényleg nagyon jók. De nekem tetszenek a hosszú gyöngysorok is. De az összes olyan izgalmas! Szeretem a régi ékszereket és a hangulatukat. Köszönöm, hogy összeválogattad ezt a kis kollekciót.