2017. február 20., hétfő

Pinkie

Ez nem egy kétperces projekt volt! A kari szünetben kezdtem neki és nem is oly régen lettem vele teljesen készen.
Kinga, ha kér, teljes szettet kér (és milyen igaza van!). A kiindulási alap egy pinkes árnyalatú cipő volt, a többit rám bízta.



Elkezdtem a láncon ötletelni, mert az a szett leghangsúlyosabb darabja. Mindenképp valami extrát álmodtam, mert Kingához abszolút passzol az extravagáns stílus, de sima, letisztult vonalvezetéssel. Így esett a választás egy geometrikus formájú láncra, ahol a szín és a szerkezet lesz a hangsúlyos. A nyakék után a füli és a karkötő már könnyen adta magát.



A gyűrű viszont egy kicsit más...Szerettem volna megtörni a szabályos vonalvezetést és valami organikust belecsempészni az egészbe. Ezért a gyűrű virágforma lett, nem is nagyon kicsi, még szólóban is megállja a helyét.


Meg kell mondjam, egyáltalán nem könnyű rózsaszínű gyöngyöket találni, elég kevés a vállalható színárnyalat, ezért hosszas ötletelés után az alapszínhez különféle rózsaszín és pink kása gyöngyöket mixeltem össze. A kari és a gyűrű közeliken látszik, hogy sötétebb, világosabb turmixról van szó. A másik kérés pedig az volt, hogy kivételesen ne feketével, hanem mélykékkel fűszerezzem meg. Nos, ez sikeredett..

Ez a fűzési technika nagyon mutatós, az egyik legkreatívabb alapminta, nagyon sok lehetőség van benne. Nemcsak szögletes, hanem kerek vagy ívelt formák is simán megvalósíthatók belőle. Ugyanakkor nagyon aprólékos munkát is igényel. Képzeld, el, hogy fél centinél is kisebb lépésekkel haladsz előre, és az a fél centis darab 8 gyöngyszemből áll és egyesével-kettesével kell felvenni a tűre. A lánc 6 szálból áll, nagyjából 45-60 cm darabja. Plusz a karkötő darabjai...

Szerencsére kedves megrendelőm nagyon türelmesen kivárta a megvalósulást. Már nála van és remélem, sokszor fogja viselni.

Nincsenek megjegyzések: