2015. július 14., kedd

Elmélkedések 11., avagy a színválasztásról

Akár régi, akár új vevővel gondolkodunk együtt egy új ékszer megszületése kapcsán, a színválasztás egy központi kérdés. A tipikus párbeszéd általában a következőképp hangzik el.

Vevő: Nagyon tetszik az .................karkötő/gyűrű/lánc, stb.. Tudsz nekem ilyet/hasonlót fűzni?
Én: Természetesen igen. Milyen színben szeretnéd?
Vevő: Hát...nem is tudom.
Én: De mégis? Mik a kedvenc színeid?
Vevő: Sok van, mindenféle színt szeretek. Szerinted milyenből nézne ki jól?

No, itt akkor álljunk meg és szögezzünk le két alapigazságot.

1-Én a neked leginkább tetsző ékszert szeretném megcsinálni, amire azt mondod: "ez én vagyok".
2-Szerencsére (vagy nem) gyöngyökből manapság több ezer színárnyalat kapható, a választék óriási.


A megoldást én onnan közelítem meg, hogy megállapodom a megrendelővel egy kiinduló színről (ezt ő dönti el) és ehhez ajánlok további árnyalatokat. A színválasztástól függően most két nagy csoportra sorolnám az ékszereket (persze egyébként van több is): klasszikusan "bevált" színkombinációk és merészebb színturmixok.

Konzervatívabb izlésűeknek vagy kezdő gyöngyékszereseknek általában az elsőt javaslom. Míg azoknak, akik bevállalósak, mernek merészek lenni, ajánlom a második kategóriát.


Ami engem illet, a kezdet kezdetén egyértelműen az első kategóriába tartoztam. Ám az évek múlásával egyre bátrabban kalandozom a másodikban. És van már pár olyan ismerősöm, akik már szívesen velem tartanak a bátrak közé! Ez természetesen nem minősítés, csak ténymegállapítás. Ugyanolyan örömmel csinálok egy fekete-fehér kombit mint egy békazöld-lilát!

A következőkben hozok néhány színt és készítek néhány ajánlást, hogy milyen színeket érdemes melléjük választani.
Köszönöm, hogy jöttél. Szeretettel üdvözöl:
Tündrüs

Nincsenek megjegyzések: