2010. február 20., szombat

Díj és játék/Award and game

Ez a díj Lujzától (igazából Alíz) érkezett és nagy-nagy köszönet érte tőlem Neki./This award has arrived from Lujza (whose real name is Alíz) and I say big-big thanks to her for it.

Az olvasó játék meghívóját pedig Piky-től kaptam, és mivel nagyon szeretek olvasni, szívesen veszek benne részt.
/Invitation to the reading game has been sent by Piky and as I enjoy reading, I'm happy to take part. QandAs are in Hungarian only, sorry.

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?
Nekem a Kisherceg csalódás volt, unalmasnak találtam.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Ken Follett-től a Katedrális. Nagyon szeretem Ken Follett könyveit, ez talán a legkedvencebb, többször is elolvastam, pedig nem kevés oldal.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Nem, mert ilyen témájú könyvekbe bele sem kezdek.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Bármi, ami a kezembe akad éppen. Lehet egy csekk, buszjegy, egy darab papír, szórólap, stb. A könyvjelzőt lerakom valahol, aztán fogalmam nincs, hol hagytam.

5. Mikor szoktál olvasni?
Leggyakrabban a buszon, metrón,stb. munkába menet vagy jövet. Néha otthon esténként lefekvés előtt és a fürdőkádba is be szoktam egy jó könyvvel költözni (már megszokták!).

6. Mi volt az első könyved amit olvastál?
Gondolom, valami gyerekkönyv, de már nem emlékszem pontosan. Amit viszont 13x bírtam elolvasni, az Erich Kastner-től A két lotti volt, az nagyon megmaradt.

7. Puha kötésű, vagy kemény fedeles?
Totál mindegy.

8. Mit olvasol most?
Épp most fejeztem be Juliette Benzoni Marie sorozatát és egy Wodehouse könyv lesz a következő, ami az antikváriumban vár rám. Iszonyú gyorsan olvasok, úgyhogy nálam a könyvhiány állandó.

9. Hányadik oldalon jársz?
Értelemszerűen most épp sehol.

10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön? (Belefirkálsz, tönkreteszed véletlenül, leeszed...)?
Szó sem lehet róla!

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe az elolvasásában?
Egyáltalán nem, a tartalma a lényeg.

12. És az oldalszám?
Minél több, annál jobb!!!!

13. Hátralapozol, hogy tudd mi lesz a vége?
Nem jellemző, de előfordult. De kriminél semmiképp sem, nem akarom lelőni a poént.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Személy szerint nem, de egyszer a barátnőm totál lekakaózta az egyik könyvemet, és hosszú ideig nem is adta vissza, amit nagyon nem értettem. Persze nem haragudtam rá, "szép" patinás darab lett belőle.

16. Eladod/elajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk?
Abszolúte ragaszkodom hozzájuk, még a gyerekkönyveim is megvannak egytől-egyig, csak éppen Lillus szobájában vannak, hadd olvassa őket. És olvassa is!

17. Még a buliba is magaddal viszed az aktuális olvasmányodat, vagy csak otthon olvasol, vagy esetleg más meghatározott helyen?
Semmilyen programra nem viszem, csak közlekedéskor van nálam.

18. Tényleg olvasol a mosdóban?
Már nem, kinőttem belőle.

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod a megvett/megveendő/elolvasott könyveket, vezetsz olvasónaplót?
Nem.

+1: Még valami?
Igen, hogy milyen könyveket szeretek: a történelmi regényeket minden mennyiségben (pl. Robert Merle, Maurice Druon, Passuth László), Wodehouse, Gerald Durrel és Agatha Christie könyveket szintén korlátlanul, és történelmi tárgyú tanulmányokat. Sajnos eredeti angol nyelven nem nagyon olvasok, pedig kéne, de ahhoz nekem teljes csend és nyugalom szükségeltetik, ami ritkán van.

Akiknek továbbpasszolom a kérdéseket:

Bandrea
Manka
Maya
Vadalma
Zsuzsi

Lányok! Ha épp nem fűztök, mit olvastok?



4 megjegyzés:

LUJZA Gyöngyei írta...

Tündrüs! Örömmel olvastam az olvasási szokásaidról!! :) Alíz

Vadnainé Almási Mária írta...

Köszi Tündrüs, hogy gondoltál rám!
Sajna - szégyen rám nézve - de mostanában semmit nem olvasok. Megpróbálom összeszedni a gondolataimat mielőbb!:)

Piky73 írta...

Köszi, hogy válaszolgattál! Jó volt olvasni :)

Maya írta...

Köszi, hogy gondoltám rám, örömmel teszek eleget neki!!